Trött

Jajamen, precis som rubriken lyder så är jag trött. Det tär på kroppen att jobba hela tiden.
Idag hade vi inskolning av en ny tjej och det gick toppen:)
 
Denna vecka har jag nästan bara ätit grillad kyckling som jag rensat och sen blandat med paprika, cashewnötter och grädde och sen kört i ugnen. En hel grillad kyckling räcker länge när man är ensam. Sen har det blivit middag hos mamma o pappa också. När man är två är det mycket roligare att laga varierad mat eftersom man inte behöver laga maten själv hela tiden. Nu när älsklingen är i Japan blir det bara mat till mig själv och då tappar jag lusten.
 
Har druckit lite för mycket PEpsi Max denna vecka, min allra största last. När jag dricker Pepsi Max tycker jag att jag blir mer sötsugen också. Får försöka att sluta med Pepsi eller iallafall minska mitt intag. Idag har jag ätit godis. Vet inte om jag ska kalla det för att synda eller för att njuta lite. Läste någonstans att man faktiskt ibland kan få unna sig någonting gott för att klara av att vara ordentlig annars. Jag tror att jag både håller med och inte håller med. Unnar man sig är det förbjudna inte lika lockande, men unnar man sig kan det även trigga igång hela processen igen. Vi får se hur jag känner mig imorgon, om det triggade igång hela karusellen igen.
 
Längtar verkligen tills min älskling kommer hem, tycker att sängen är alldeles för stor utan min stora gosebjörn bredvid mig. Tror inte att det finns något bättre än att gosa in mig i hans trygga famn!
 
På tal om säng, nu har jag sovit hela nätter utan att vakna i två veckor. Jätteskönt! Tidigare har jag vaknat flera gånger och vaknat väldigt trött och inte alls känt mig utvilad. Nu vaknar jag relativt trött, men känner mig ändå utvilad. Att få sova en hel natt gör verkligen mycket för kroppen. Hoppas detta håller i sig så att jag kan känna mig pigg och frisk. Sömn är extra viktigt för mig nu när jag håller på med nedtrappningen av medicinen. Mitt mål är att kunna sluta med medicinen, men då måste jag fokusera på att inte ta en massa extrapass samt sova ordentligt. Lägga fokus på mig själv och mitt välmående. Jag är bra på att tänka på andra och hela tiden ställa upp, speciellt på jobbet.
 
Nä, nu går ögonen i kors, så det är dags att krypa till kojs.
 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0