Nystart

Ja, nu kör jag igång med en nystart av bloggen. Den är mest för mig själv, kanske för nära och kära också om de vill veta hur det går för mig med min resa och jag inte orkar svara på frågor hela tiden.
 
För ca. 1,5 år sen var jag jättemotiverad med LCHF-kost samt träning. Jag fick till vardagen och tränade tre gånger i veckan, red 1 gång i veckan samt lagade toppenmat. Någonstans på vägen tappade jag bort mig själv och min motivation. Jag tror det började med att jag blev sjukskriven för att jag fick inflammation i ryggen. Jag tappade träningen först, sen började jag småäta och när jag mådde dåligt började jag tröstäta.
 
Tröstätandet har gått upp och ner, men den sista tiden har jag tröstätit enormt mycket vilket har resulterat i att jag gått upp i vikt. Sen har jag gått på en kortisonkur vilket också resulterat i att jag gått upp i vikt eftersom jag binder vätska något enormt när jag äter kortison. Tillbaka till ruta ett igen. Jag skyller inte på någon annan utan det är jag själv och mitt huvud som måste komma underfund med hur jag ska göra.
 
Nu när sambon är i Japan tänkte jag att jag ska rivstarta, jag kan bli lite gnällig när jag sockerdetoxar och det är nog bara bra att jag är ensam hemma så jag kan gå bärsärkagång utan att någon påverkas. Jag rivstartade igår med att ta bort allt som har med socker att göra. Okej, juice dricker jag till frukost för att få ner mina mediciner, har svårt att svälja de med vatten.
 
Den här bloggen kommer jag att använda som min egen dagbok och respons till mig själv för mitt arbete. Jag tror att det är bra för mig att gå tillbaka och reflektera över min resa.
 
Från och med idag ska jag försöka blogga regelbundet, de dagar jag jobbar dygnspass blir lite svårt, men jag ska försöka redovisa mina dagar så bra som möjligt.
 
Till frukost idag blev det fettkaffe. Alltså en kopp kaffe med kokosfett och mjölk. Inte sån där kokosfett man köper bland mejerivarorna utan en glasburk med ekologisk kokosfett.
 
Okej, nu kör jag!:)

Kommentarer
Postat av: pappa

Heja Elin
Vi älskar dig <3

2014-03-20 @ 10:45:08
Postat av: Anonym

Heejja Elin. Du får bli arg på mamma om det blir jobbigt. Vet att du klarar det. Puss < ♥

2014-03-21 @ 20:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0