Jag tror jag blåser bort!

Idag kan man verkligen säga att det blåser storm. Det är helt vansinnigt vad det blåser, nästan så man skulle kunna luta sig framåt utan att falla framstupa eftersom vinden håller en uppe.
Snön som kom i onsdags är nästan som bortblåst (hahaha bortBLÅST). Skönt det, vill inte ha mer snö nu.
 
Hade svårt att somna igår. Låg och tänkte på allt och inget, blir så ibland när jag är trött och verkligen behöver sova, då ploppar tankar upp och stör. Det började nog med att högtalarna till cd-spelaren började låta jättekonstigt när jag startade en avslappningsskiva, blev livrädd och tänkte att det spökade. När pulsen väl lagt sig var jag pigg, men somnade till slut och det var sjukt jobbigt att stiga upp ur sängen imorse när klockan ringde vid 6.
 
Till frukost blev det först lite fettkaffe. Har svårt att äta så tidigt på morgonen så då är det alldeles utmärkt med en kopp kaffe med kokosolja i. När jag kom hem vid 9-tiden blev det tre flatbröd med smör och mosad avokado på. Nu kommer jag nog att stå på mig fram till lunch då det blir köttfärslimpa med blomkål. Receptet på köttfärslimpan hittade jag hos annaslchf.se - mycket gott då det är riven ost i köttfärsen och bacon på hela kalaset. Till middag blir det falukorv i ugn, bara matlådor men that's it när man jobbar dygnspass. Går på mitt pass kl 12 och slutar 7 imorgon bitti. Skönt iallafall att ha hela lördagen fri. Sen går jag på mitt andra dygnspass på söndag kl 8 och slutar kl 10 på måndag. Tacka vet jag att det är väntetid på nätterna, dvs jag får sova. Men det går nog inte att påstå att man sover lika bra som hemma då kroppen är i beredskapsläge ifall det skulle larma.
 
Om en stund ska jag iväg och besiktiga v70:in. Jag är så där töntig att jag tror att det påverkar om jag kommer in med en skitig bil, så jag körde bilen i maskintvätt imorse så att bilen är hyfsat ren nu. Antar att min sambo himlar med ögonen nu, han är ju rekondare och tycker det är bäst att tvätta för hand. Men i detta väder samt ont om tid så...;)
 
Sötsuget går det bra med än så länge och jag tror det kommer hålla i sig. När jag köpte biltvättten och skulle betala var jag omringad av en massa godis. Kvinnan i kassan frågade om jag ville betala fyra kronor extra för att få en kexchoklad också. Jag tackade vänligt men bestämt nej!!!! Jag tackade nej!!!!! Stor eloge till mig själv!
 
Nu ska jag svida om till lite trevligare kläder än mysbrallor:)
 
Hej då så länge:)
 
Bild från förra veckan:)

Kommentarer
Postat av: piggelin

Heja Elin!..Du är duktig!..Tycker du är jättefin på bilden!

2014-03-22 @ 16:00:52
Postat av: syrran

Snyggis!!!

2014-03-27 @ 18:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0