Full rulle

Tack pappa för den fina kommentaren, jag älskar er också! <3
 
Jag har kört på i 110 hela dagen idag. Efter kiropraktorbesöket körde jag på med jobb, vårdcentral, jobb och sen stallet. Är alltid lite extra stressigt på torsdagar just nu eftersom jag så gärna vill hinna rida innan det blir mörkt ute. Slutar 17, skyndar mig hem och byter om till ridkläder och åker iväg till stallet. Brukar vara hemma vid 20-21-tiden och blir middag först då.
På något sätt har min kropp vant sig vid att det är middag sent på torsdagar. Det är ganska skönt att slippa vara vrålhungrig och behöva äta något innan jag åker till stallet.
 
Idag har jag inte känt någon sockerabstinens. Det var skitjobbigt igår, som jag sa till mamma, så kändes det som att jag skakade och jag kände mig alldeles matt. Det är egentligen ett varningstecken, om man känner sig så efter bara en dag. Jag behöver dock inga moralkakor just nu, jag trilskas redan med mina egna moralkakor. Har inte ätit nåt med ordet socker i sig idag och det känns bra. Köpte krom-tabletter på apoteket igår för att underlätta den värsta abstinensen. Det är mycket godis på jobbet också så det är bra att ha nåt som dämpar.
 
Som jag skrev i tidigare inlägget så blev det fettkaffe till frukost. Det klarade jag mig på ända till kl 15 då jag åt min sena lunch. Till lunch blev det LCHF-lasagne som jag gjorde igår. Smakar helt fantastiskt! Lasagneplattorna är bl.a. gjorda på philadelphiaost med smak av vitlök och örter. Receptet hittade jag hos 5barnsmamman på Instagram. Gott och mättande.
 
Nu ikväll blir det falukorv i ugn. Jag brukar köpa Icas fina falukorv, det är relativt hög kötthalt i den - 71 %. Scans falukorv innehåller inte lika mycket kött så det skippar jag gärna. Det kostar lite mer med högre kötthalt, men det är helt okej.
Jag gör skåror i falukorven, trycker ner tomat och ost mellan skårorna och sen har jag ost på korven. Lite senap på det. Gör sås av grädde och ketchup som jag sen häller över allting. Sen får det ligga o gotta till sig i ugnen tills det ser klart ut:)
 Behöver kanske inte skriva hur jag gör till familjen, men vem vet, ni kanske gör på ett helt annat sätt;)
 
Imorgon blir det inte så mycket blogga tror jag då jag jobbar nattpass, 12-07. Kommer att smaska i mig matlådor bestående av köttfärslimpa med blomkål och falukorv i ugn.
 
God natt så hörs vi!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0